Ibland är det svårt

Himmel vad det är svårt att orka ibland. Vår minsta gullunge har knappt sovit idag men skrikit desto mer. Och jag förvandlas alldeles för lätt till ett skrikande mammamonster när hon gallskriker det allra mesta hon orkar samtidigt som jag hjälper Linus med toalettbestyr, försöker hinna med ett toabesök själv, sliter till mig våra ytterkläder och rusar ut med vagnen för att få henne att tystna. Att klä på sig det sista (eller snarare alla ytterkläder utom skorna) i hissen är numera standard. Och när Linus då inte går raka vägen från badrummet till sina jympaskor, utan absolut måste hitta på en massa annat på vägen och dessutom sätter sig och ropar "jag kan inte! hjälp mig!" fast han vet att jag är upptagen och att vi har bråttom ut och fast han brukar klara det alldeles utmärkt själv... då fixar jag bara inte att vara den fantastiska supermamman som bakar bullar, planerar middagsmaten, handlar middagsmaten, lagar middagsmaten och ordnar skattjakt i lekparken - samtidigt - utan då kliver det där mammamonstret fram istället... Uschiamej...  (Annars är jag såklart nästan alltid den sär supermamman som jag beskrivit ovan... ;-)

Phu... hon somnade till sist, Alvatjejen... och Linus tittar just nu på film. Undrar just hur många avsnitt av Lille Ho som behövs för att jag ska återfå lite energi?

Imorgon blir en bättre dag. Och på torsdag kanske jag inte ska skrika något alls på mina barn, utan bara vara glad och lugn och lycklig? 

Som kompensation för att jag klagat lite på världens finaste Alva så får jag väl visa den här bilden. Det är väl tur att hon är så söt... :-)

Alva





Kommentarer
Postat av: Monica

Ibland så är det så där... Kommer ihåg de där dagarna. Men det blir bättre! Och mammamonster behövs lite ibland så barnen lär sig att uppskatta då vi är lika effektiva som Martha Stewart! Kram.

Postat av: emelie

vilken sötnos! man får se det så här: det är ju tur att du inte är bullmamman alltid för då skulle dem inte uppskatta bullmamman :-)själv försöker jag tänka att det inte gör något om (min) linus kommer min för sent till dagis när jag ändå bara ska gå hem med noah sedan.

2006-10-17 @ 16:59:40
URL: http://emeliesscrap.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch Anna vännen sådana pestdagar har vi nog alla lite till mans här i vårt avlånga land.

Vilket underbart foto på lilla vrålapan.

Kramen Anna

2006-10-18 @ 18:25:03
URL: http://annastenman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback