Liten sömnrapport igen...

Jag måste bara berätta det här - de två senaste kvällarna har Alva somnat liggandes i sin säng! Förvisso somnade hon i princip skrikandes, men ändå... och inte tog det lång tid heller. Nackdelen är att hon har vridit dygnet lite knasigt nu, för i morse vaknade hon (av att Linus ropade i och för sig, men ändå) vid 5.45 och det är ju lite onödigt tidigt och det gjorde också att hon var extremt toktrött redan kring kl 17 ikväll. Vi höll ändå ut ett tag, så 18.45 ungefär tror jag att hon somnade. När hon är så där trött kan hon vara glad om vi är i olika delar av huset, hon och jag. Men så fort jag kommer i närheten börjar hon gnälla och gråta...

Ikväll har hon hittills vaknat en gång sedan hon somnade för 3 timmar sedan och då var hon jätteledsen, men hon somnade ändå om ganska snart på Johans axel. Det är långt ifrån perfekt - igår vaknade hon 3 gånger mellan kl 19 och 24 och vid midnatt när hon vaknade lyfte jag över henne till vår säng - men det är ändå alldeles underbart jämfört med hur det har varit!

Kommentarer
Postat av: ethel

Jag gläds med er! Det är så roligt att höra att det går åt rätt håll!

Postat av: Ulrika

Men åå så härligt att det börjar bli ännu bättre! :-)

2007-04-17 @ 09:57:16
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Lilo

Härligt att det verkar gå åt rätt håll. Du ser, det ordnar sig. ;) Och de där skrikiga envisa "råttorna" är ganska söta, tycker jag som har Amanda. ;)
Ha ha ha, lånetelefonen, en sådan hade jag för länge sedan. Till slut var den så pinsam så jag låtsades att det var en walkie talkie om jag var tvungen att svara i den, ett tips kanske? "Anna här, kom..." och så håll den framför munnen...

2007-04-17 @ 19:26:14
URL: http://liloscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback