Skrik, kalasplaner och dagis...

Idag är dagen för Linus kalas! Han är tokuppspelt och min och Johans uppladdning har varit något skakig. Vi var såååå nära att väcka Linus för att stoppa honom i bilen och köra med Alva till akuten igår kväll, för hon skrek helt otröstligt i ungefär 2 timmar. Jag vet fortfarande inte om det var något annat fel (t.ex. magont) än bara övertrötthet, men till sist somnade hon i alla fall och natten har sen varit ganska lugn. (Fast jag har inte sovit så bra eftersom jag var rädd att hon skulle vakna och sätta igång igen.) Jösses vilken pärs! Absolut inget hjälpte. Vi bar, körde med vagnen, gick ut med vagnen, gungade i babyskyddet och bar ännu mer. Bröstet totalvägrade hon och hon vred sig som en orm och sprattlade och skrek för full hals. Det är så hemskt att inte veta vad som är fel och vad man borde göra. Skriker man verkligen i 2 timmar om man bara är för trött, när man hela tiden vaggas i en famn? Jag tror nästan att det var magen som spökade, men säker är jag ju verkligen inte. Nu på morgonen verkar hon i alla fall som vanligt, så förhoppningsvis var det bara någon engångsgrej...

Jag måste bara berätta om ett brev vi fick i fredags. Vi erbjöds dagisplats till Alva från den 15 augusti, på det dagis vi önskat (där Linus också går). Jättebra kan man ju tro - om det inte var för att det är först i januari 2008 vi vill ha plats! Jag trodde att de gjort något fel, men när jag ringde så visade det sig att de inte kan ge oss platsen vi önskar om inte någon flyttar och säger upp sin plats i precis rätt tid, så därför ville de vara snälla och erbjuda oss en plats redan i augusti. Då kunde de väl skrivit några ord om det på en liten post-it-lapp eller så, kanske?

Hur som helst - vi måste tacka nej. Och så får vi väl hoppas på ett mirakel så att Alva ändå får plats på samma dagis, så att vi slipper åka stan runt för att lämna och  hämta barn. Och så att vi slipper flytta Linus (om det ens skulle vara möjligt). Johan ska nämligen börja sin pappaledighet just i augusti och det finns ingen möjlighet för honom att börja tidigare. Enligt planen ska han ju vara hemma hela hösten och större delen av januari och vi kan ju bara inte ställa in hela hans tid hemma, bara för chansen att få precis den dagisplats vi vill ha. Men det blir jobbigt om vi inte får plats där vi önskar... :-( Hur gör folk? Har alla tur? Eller åker man runt och hämtar och lämnar på flera olika ställen?

Nu är det kalasfixardags! Städning, tårtmakande, fiskdammsförberedande... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback