Jag köpte lite kläder idag...

...och det kändes SÅ bra! Jag har köpt väldigt lite kläder till mig själv under de senaste åren och det mesta i garderoben är slitet, urtvättat och rätt bedrövligt. Idag stack jag ned på stan en sväng och lyckades handla i en affär som inte var Lindex eller HM (som inte ens finns här i stan), utan en sån där mindre butik där jag bara brukar gå in, titta lite och bli alldeles överväldigad och skrämd och sen gå ut igen utan att ens prova något... Nu lyckades kvinnan som jobbade där "fånga in mig" och hon fullkomligt öste kläder över mig, som hon tyckte jag skulle prova. Jag har inte direkt förnyat hela garderoben, men jag fick i alla fall med mig två toppar som jag är jättenöjd med därifrån. Dessutom var båda på rea, så dyrt blev det inte heller.  Skönt! :)

Sen har jag också varit i ungefär 1 timme på Friidrotts-SM idag. Det funkade inte så bra med barnen, för det var så himla VARMT och solen stekte och det fanns inte just någon skugga och framför allt inte där man dessutom såg något av det som hände. Linus gnällde och tjatade och Alva blev ledsen och var helt kokhet. Så vi åkte hem igen efter bara 1 timme och det kändes ju som en stor flopp, men det är väl bättre att misslyckas ibland än att inte ens försöka?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Så kul! Jag vet precis hur svårt det är med klädshopping till sig själv!

Postat av: Catharina

Jag håller med - bättre att försöka och misslyckas, än att inte ens ge något chansen från början :-)
Härligt med klädshopping! Ibland behöver man en sån där tant som bara prackar på en grejer att prova!

2007-08-12 @ 11:21:55
Postat av: Monica

Härligt! Det låter som en riktig höjdardag. Att hitta kläder till sig själv är nu inte det lättaste för mig heller.

2007-08-12 @ 19:13:25
URL: http://monnah.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback