Stockhomsutflykten

Visst lovade jag att visa lite bilder från Linus och min lilla utflykt i tisdags? Jag är ju så feg när det gäller att fotografera bland folk, men det blev ju lite lite lättare i och med att Linus var med så att jag hade honom som ursäkt. Ska nog försöka våga ta med mig kameran någon gång ändå snart, för pendlandet är ju helt klart värt att dokumentera... (Kunde t.ex. fått intressanta bilder på tåget hem igår när det var försenat pga vagnfel och hälften så långt som det skulle varit. Perfekt kl 15 en fredag eftermiddag när nästan ingen alls vill åka tåg... Jag är helt säker på att det varit många som fått stå även om tåget varit fullångt.)

Hur som helst, här är Linus ganska spänd och förväntansfull inför vår tågresa.
image477

Och på tåget...
image478
Det var andra tågresan någonsin för Linus och första gången var nog för ungefär ett år sedan.

Premiär i tunnelbanan...
image479

Och framme vid mitt jobb...
image480

Efter två dagar på jobbet känns det fortfarande helt ok. Jag har varit trött, trött, trots att jag bara jobbar 50% nu men det känns ändå bättre än jag vågade hoppas inför jobbstarten. Vi får se hur det blir nästa vecka... men jag ska i alla fall vara hemma på tisdag eftersom Johan ska till tandläkaren, så det blir inte riktigt full vecka då heller.

Idag har vi städat lite i trädgården. Vi hann inte riktigt med så helt plötsligt sa det poff och så var alla plommon övermogna och ramlade ned... :-( Fast vi hann äta massor innan dess och de var väldans goda. Vi lär oss kanske till nästa år att ta hand om fler i tid? Vi är ju trots allt helt och hållet nybörjare. =) Vi får se om vi hinner göra något smaskigt med några av våra äpplen, nu i eftermiddag.

Jag scrappade faktiskt en layout igår kväll, men jag kan inte visa den ännu. Det som var lite skoj var att jag gick efter en skiss som jag gjorde på tåget igår morse (när det inte var totalt proppat på tåget som på eftermiddagen, utan lite lugnare) och det kändes bra att i alla fall kunna utnyttja lite av den där himla pendlingstiden till något kul.


Kommentarer
Postat av: Lilo

Vilka fina foton! =) Jag har kommit över den där tröskeln och har under åren fotat barnen till och med på McDonalds, tyvärr var de inte lika imponerade av att jag smugglat med mig kameran då. ;) Jag har bara tio minuter med buss till jobbet men det händer att jag sliter upp ett kvitto eller något i plånboken, letar fram en penna och skissar någon smart idé! =)

Postat av: ethel

Ja vilka fina foton - jag blev så förtjust i det där Linus åker t-bana! Han ser så underbart härligt glad ut, man kan bara inte låta bli att le stort själv...

2007-08-19 @ 09:20:42
URL: http://ethelb.blogg.se
Postat av: Annelie Maddock

Kanonfina foton, o vilka fina alster jag hittade langre ner i bloggen!

2007-08-19 @ 10:50:22
URL: http://annelie.blogg.se/scrapping/
Postat av: Fia

Vilka fina bilder på ett litet äventyr! Gillar den med trappan!

2007-08-19 @ 18:04:22
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Maria

Fantastiska bilder!! Hälsa Linus att vi längtar efter att träffa honom igen - minns ju precis hur härligt social han är när jag ser bilderna. Jo vi var ju då i Mariefred under en och en halv totalt proppade hundutställningsdagar och även om det kanske kan verka som om vi inte vill hälsa på er så är det inte fallet...:o) Promise!
Jag önskar dig en bra vecka på jobbet kära kusin,
Kram!

2007-08-19 @ 20:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback