Magsjuk advent...

Buuuuhääää, vi som aldrig haft magsjuka här hemma tidigare - L har varit knasig i magen några gånger men inte kräkts sedan han var liten bebis och hade dålig koll på magmunnen - men nu verkar den vara här. L kräktes på hela badrumsgolvet för en och en halv timme sedan och Johan och jag fick lite lätt panik, minst sagt. Alva satt i en stol och gallskrek och en av katterna galopperade in i badrummet, rätt genom det Linus fått upp. Jättekul...

Men nu är golvet skurat, Linus ligger i soffan och ser blek ut och får en liten klunk vatten då och då och allt är i alla fall lugnt ännu... katten har badat och J och jag tryckte i oss en massa vitpepparkorn, trots att vi inte alls tror på att det funkar.

Vad kan man göra mer? Hur lång är inkubationstiden, så när kan man "ropa hej" om man fortfarande mår ok? Jag tror jag måste surfa in på netdoktor eller liknande och läsa lite... Bara inte Alva blir sjuk också!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch då! Ni kan inte ropa hej förrens efter 3-4 dagar säger min erfarenhet.
Så fortsätt ni med vitpepparkorn och god handhygien.
Linus släpper ni inte iväg till dagis förrens han har haft 2-3 dagar utan uppstötningar eller dålig mage. Även dirarré är smittsamt nämligen.

Vinterkramen Anna

Postat av: Linda

Ofta kan man inte ropa hej förrän efter åtminstone 48 timmar, så var ni går nu så bär ni ändå med er viruset och har det i är. I värsta fall smittar ni nån annan men kanske inte får det själva. Så himla trist att magsjukan har kommit till er nu :( Hoppas ni blir bra snart!

2007-12-02 @ 13:58:48
URL: http://scrapjo.blogspot.com
Postat av: SannaF

URK! Jag var magsjuk förra helgen! Det började på fredagkvällen och mannen blev sjuk på måndagskvällen så det kan ta några dagar!
Krya på er!

KRAM

2007-12-02 @ 15:32:23
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Margitha

För två år sedan fick alla i vår familj magsjuka med 4 dagars mellanrum. Det gick alltså nästan två veckor från det att den första till den sista fick det.

2007-12-02 @ 16:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback