Lite bakåt igen... :-(

Det är säkert helt normalt, men det är ändå så himla, himla trist - Linus slutade att gå igen nu i em. Han har ju gått med benet ganska rakt och bara satt ned tån i golvet och nu sa han att han fick ont i foten och så vägrade han att gå mer. De sa på ortopeden att barn inte behöver sjukgymnastik eller dyl. utan att det brukar ordna sig ändå, men jag ska nog försöka ringa imorgon och be om råd. Det är väl om inte annat skönt att någon säger att det kan vara precis så här.

Vi som bestämt att han ska till dagis imorgon... Men jag tror nästan vi kör dit honom oavsett, så får de ringa oss om de inte tycker att det funkar. Det var ju när han var hos en kompis som han började gå på allvar. Han behöver en sporre och det är ju bara för tråkigt här hemma. (Och jag är så hiskligt trött.)

Kommentarer
Postat av: påhlsson

Jag tror att du gör rätt och låter han vara på dagis ett litet tag... barn behöver utmaningar. Jag vet oxå att de säger att barn inte behöver sjukgymnastik och det brukar stämma men de kommer ihåg ganska länge hur ont de har haft och de vill till varje pris undvika det ( jag jobbar med barn på förskola) och hos oss skulle vi vilja att han kom en stund vi hade ringt om det inte funkat !! Du måste ju oxå vila......

Postat av: Mysmasken

Ja, dagis blir nog en bra utmaning. Det klarar de nog av där, annars ringer dem. Som du säger så kan han behöva en liten sporre =)

Lycka till!

2007-02-27 @ 20:15:48
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: ethel

Tycker att ni gör helt rätt. Linus blir säkert också på bra humör av att träffa sina kompisar och blir han gladare vågar han säkert röra sig mer också! Håller tummarna för att det vänder nu.

Hoppas du får en bra dag!

2007-02-28 @ 08:35:08
URL: http://ethelb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback