Knasig tös...

Ja knasig Alva, eller föräldrar som har svårt att förstå henne? Eller så är det magkrånglet som ställer till allting? Vi har fått en läkartid för att jag ringde och beklagade mig över hennes krångel med magen och häromdagen kändes det helt onödigt och jag funderade på att ringa och avboka, för det har funkat ganska bra nu när hon får lite Lactulos varje dag. Men nu tror jag nästan att hon vaknade tidigt och var ledsen för att hon hade ont i magen idag och det var väldans besvärligt innan nr2 väl var klart, så nu känns det plötsligt bra att vi har den där tiden...

Och efter att det gick så uselt att få henne att somna först efter lunch igår så gick jag och la henne redan straxt före 8 idag och japp - hon somnade. "Det är så viktigt med rutiner" säger alla, men hur ska man göra när hon själv reagerar så olika? Om hon somnar ganska lätt ena dagen och gallskriker i en timme istället  andra dagen så hjälper det ju inte om jag försöker göra likadant. Gallskriker hon istället för att sova så måste hon ju sova en annan gång istället...

Och när jag sa något om att Alva verkligen skriker extremt HÖGT för minsta lilla och visar sin vilja väldigt väldigt starkt, när jag var på BVC senast, då svarade sköterskan bara "ja, hon har väl märkt att det funkar"... och jag blir så himla trött. Det är möjligt att vi inte är de mest konsekventa föräldrarna i världen, men jag har ingen lust att gå med den där tanken i huvudet och fundera på hur vi eventuellt skämmer bort henne så att hon lär sig att skrika efter det hon vill ha. Och jag tycker verkligen inte att vi gör saker alldeles fel heller. Är bara trött och besviken på BVC just nu. De har en våg och kan ge sprutor, men så mycket annan hjälp har jag banne mig inte fått sedan Alva föddes. Nu var ju hennes höga skrik inte något jag ville ha hjälp med heller, men den där kommentaren kändes bara så onödig.

Jaja, nog med gnäll. Egentligen känner jag mig på rätt hyggligt humör idag. :) Ha en bra dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du tror inte det är så att lilla fröken A håller på att gå över till att sova efter middagen istället? Kommer ihåg att det var en jobbigt tid innan barnen helt hade gått över till ny sovtid.
BVC är inte alltid mycket att hänga i granen. Jag har ändå haft tur.
Sommarkramen Anna

Postat av: cloud

Jag vet ju inte så mycket om BVC eftersom vi inte har det här nere hos oss. Men jag kan ju bara säga att en sådan kommentar var ju högst onödig.
Min lilla B är 10 månader och det händer allt mer ofta hon skippar morgon sömnen och sover endast två timmar efter middagen. Jag tyckte det var relativt tidigt eftersom M 2.5 år sov två gånger om dagen tills han var 1.5 år. Så alla är ju olika.
Midsommar kramar
Karin

2007-06-21 @ 17:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback