Häftigt uppvaknande imorse...

Vi blev väckta av brandlarmet straxt före 6 i morse... Jisses amalia, vilken pulshöjare! Det var som tur var ingen eld som satte igång det. Däremot låg en väldigt färsk hög med kattkräks på golvet precis under sensorn. Har någon hört talas om att ångor från kattkräks kan utlösa brandvarnare? Jag är fortfarande helt skärrad och undrar om det inte brinner någonstans ändå, men det gör det såklart inte... Trevligare uppvaknanden har jag varit med om, men vi får väl vara glada att det ändå var nästan morgon och att det inte hände klockan 3 eller så... Jag är så himla rädd för eld och bränder, så ett sånt här larm behövde jag inte.

EDIT: Nu har vi varit i kontakt med larmfirman som kunde berätta att sensorn är optisk och inte reagerar på gas, så det är med all sannolikhet så att det är damm som ställer till det, hur illa det än luktar om kattens kräks... =) De kommer och rengör och visar hur man gör lite senare idag, så jag hoppas innerligt att det inte går IGEN innan dess!

Kommentarer
Postat av: Laila

Jissus vilken chock!!! :-O
Jag förstår om pulsen skenade.

Postat av: emelie

fy så hemska att vakna så. tur att det var falsklarm och nästan morgon ändå.

2007-05-29 @ 12:00:52
URL: http://emeliesscrap.blogg.se
Postat av: Karin B

Obehagligt! Skönt att det var falskt alarm!

2007-05-29 @ 14:17:43
URL: http://blogg.brandin.info
Postat av: Anna

Huuu vilket uppvaknande!
Kramen Anna

2007-05-29 @ 17:36:55
URL: http://annastenman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback