Bara gnäll...


Jag vet inte om det är nattskräck eller vad det är, men Alva bara skriker och skriker. Det har nog gått 20 minuter nu. Hon har hållt på så här nästan varje natt i en vecka. Dessutom var det toksvårt att från början få henne att somna nu ikväll och igår kväll, tidigare har problemen i alla fall börjat senare på kvällen eller natten. Och imorse blev vi väckta halv fem av att L hade kissat i sängen och sen somnade ingen av oss om. Och jag håller på att få bihåleinflammation igen. Det var ju hela tre veckor sedan sist, så det är väl dags. *superstor suck*

Vi orkar inte!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny M

Usch vad jobbigt det låter. :( Har tyvärr inga goda råd eller uppmuntrande tips att komma med.Tänkte bara lämna en kram här i gästboken.

Kram

Postat av: Camilla E

Usch, stackars er allihop! Hon har inte fått öroninflammation? Det gör superont när man ligger ner. Min pojke hade det jätteofta som liten och det märktes bara på kvällar och nätter när han lade sig ner...

2008-02-19 @ 22:16:21
URL: http://camillaslillasida.blogspot.com
Postat av: Monica

Det blir alltid en ände på tråkigheter. Kram!

2008-02-20 @ 07:01:41
URL: http://monnahs.blogspot.com/
Postat av: Renée

Hej Anna!
Hade tänkt mejla dig, men hittar inte din adress här på bloggen nu när jag letar lite snabbt, så det blir en bloggkommentar istället :-)
Jag lider med er och lilla Alva när det gäller henns sömnstrul. Har varit ungefär där själv och vet vilket helvete det är för alla inblandade. Ville bara säga att jag (och många andra) fått bra råd och coaching på Anna Wahlgrens forum (som du hittar på www.annawahlgren.com).

Hoppas du kan få samma goda hjälp där som jag fick. JAg fick iaf hjälp att hjälpa min då 1,5åring att somna tryggt på egen hand istället för de frustrerade och utdragna insomningsprocedurer vi hade och som dessutom gjorde att han inte kunde somna om själv när han vaknade till på natten. Kan säga att både jag och lilla barnet blev sååå lättade och tacksamma när vi fick rätsida på det hela. Varmt lycka till!

2008-02-20 @ 09:41:06
Postat av: Helena

Hejsan!

Båda mina tjejer har haft nattskräck och det är verkligen urjobbigt. Äldsta tjejen var knappt två, yngsta hade just fyllt två. Jag kontaktade bvc, som skickade mig vidare till barnpsykolog. Hon lyssnade och insåg att det fanns två trötta föräldrar på gränsen till nervsammanbrott och skrev ut en antihistamin, Lergigan, till dottern. Den är lugnande och man blir sömnig av den. Denna gav vi mån-tors en vecka, det räckte för att styra om äldsta tjejens sömn, sedan dess har hon (peppar, peppar!) sovit mycket bra. Den lilla sov dåligt mer eller mindre i tre månader, och efter samtal med bvc, psykolog, samt husläkaren fick hon Tavegyl som har samma effekt ungefär. Lilltjejen har dessutom väldigt stora halsmandlar som gör att hon sover mer ytligt, så hon ska opereras senare i år. Var inte rädd att be om hjälp på bvc, de är oftast väldigt bra på att hjälpa till med allt möjligt! Sova behöver vi alla! Lycka till!!!

2008-02-20 @ 18:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback