Getinginvasion...!


Jag vet inte var de bor - vi har inte hittat något getingbo på tomten - men helt plötsligt är vi invaderade av getingar...! Det började så smått i förrgår och på riktigt igår. Vi har inte fått in en enda geting tidigare i sommar och nu har vi haft minst 7 inne i huset sedan igår. Och många fler än så ute på tomten. Och de är närgångna också... flyger inte bara förbi och kikar och sen iväg igen, utan de håller sig liksom kvar. Det känns inte så kul när de är så nära barnen... (och jag är inte speciellt bra på att umgås med getingar själv heller - men försöker för barnens skull hålla mig lugn ändå).

Det känns ju helknasigt om vi ska hindras från att vara ute hur vi vill, pga getingarna. :( Hoppas att någon hittar ett getingbo på tomten (alla grannar är ju inte hemma, så de kanske inte har haft en chans att bli upptäckta) snart och gör sig av med det. Hur långt flyger getingar egentligen? Borde de bo nära, eller kan det vara långt bort? Eller är det bara en allmän getingexplosion nu?

Kommentarer
Postat av: Lilo

Nu kom värmen och då kommer getingarna också, tyvärr! Vi har samma problem, men inte så många än. Ibland funkar det med en getingfångare. Man fyller med något sött och de flyger in där och tar sig inte ut istället för att irritera en vid matbordet.

Postat av: Sussiebre

Samma problem här hos oss. Man hinner inte mer än säta sig ute med mat så tror de direkt att de är bjudna till bords...

Huuua de är inte roliga...

Kram Sussie

2008-07-28 @ 21:12:41
URL: http://susanneb.blogg.se/
Postat av: S Boije af Gennäs

googlade på getinginvasion och hamnade här.



Jag är också invaderad av getingar, jag fångar hundratals i mina nyinköpta getingfällor, men det tycks inte finnas något slut på dom. Vi har precis bygg en ny fin altan som knappt går att använda pga getingarna.

Vi har en två månader ung bebis som inte bör umgås med getingar.

2008-07-29 @ 09:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback