Öroninflammation...


Just när vi trodde att barnen var friska... Linus var på tennis igår och båda barnen skulle till dagis idag. Jag skulle vara hemma och vila på riktigt, utan sjuka barn, en sista dag innan jag måste försöka masa mig till jobbet igen, trots snörvel och host för det kan ju hålla på hur länge som helst känns det som. Vad händer? Jo, Linus får öroninflammation för första gången sedan 2004. Pust. Han har varit ledsen och orolig större delen av natten och även när han sov låg han och sparkade rätt mycket på mig så vi har nog inte sovit sådär väldigt mycket någon av oss. Doktorn kunde titta och konstatera en sprucken trumhinna och den andra är lite påverkad den också... fick recept på antibiotika, men den gick inte att hämta ut förrän sent i eftermiddag för apoteket hade slut på vatten att blanda den av. *suck*

Kan vi få be om lite mindre krångel nu tack?

Var tvungen att ordna läkarintyg idag också, för att överhuvudtaget få vabba eftersom Linus redan varit hemma en hel vecka. Jag tror både Johan och jag är borta från jobbet mer än vi är där nästan...

Kommentarer
Postat av: myamia

Usch vad jobbigt det låter! Trist att inte få se ett slut på det! håller tummarna att allt blir bättre snart!

Postat av: Ulrika

Näää, stackarn! Det är hemskt när det liksom aldrig tar slut med sjukdomar och elände. Skickar många många kramar till er allihop!

2008-03-10 @ 14:03:13
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback