Tycker ni måhända...


...att bloggen är lite tråkig och att det är förfärligt ont om spraymålade och scrappade pryttlar att kika på? Pust. Det tycker i alla fall jag. Men en sjuk Alva (feber för 3:e gången på 3 veckor och däremellan har ju Linus hunnit med en gång också) som inte sover på kvällarna om inte jag ligger brevid... och knappt då heller... har liksom låst mig lite. Jag har tvingats i säng vid halv nio - nio tre kvällar i rad nu och det hade ju kanske varit riktigt bra, om det åtminstone hade inneburit att jag faktiskt fick sova. *suck*

Men sprayfärgerna är jättekul! :) Så mycket har jag i alla fall lyckats komma fram till, men något riktigt resultat får ni allt ge er till tåls ett tag till innan ni får se.

Just ikväll hostar Alva alldeles vansinnigt mycket. Hon har sovit i 20 minuter utan att vakna av hostattackerna än så länge och det är väl bara att hålla tummarna.

För att kompensera för allt gnäll - hon är förfärligt gullig när hon kastar armarna om halsen på mig och säger "min mamma" med mycket tryck i just ordet "min". Pussas gör hon också väldigt mycket. Och skrattar och busar. Hon säger inte bara "min mamma" förresten, hon säger "stora min mamma" också... Det har liksom blivit så efter att jag sagt "lilla" om henne. Ibland säger jag nog också "stora lilla Alva" eftersom hon är så väldigt stor och liten på en gång och det varierar förresten också om hon själv vill bli kallad stor eller liten. "Jag är liten!" eller "Jag är stor!" Hur som helst så är i alla fall jag stor, i jämförelse. Helt klart. =)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag är allt nyfiken på att se vad du pysslar med, men jag förstår verkligen att det inte finns så mycket tid med sjuk Alva. E hostar också alldeles förstkräckligt, men har han väl somnat så väcks han inte av det! SKönt men konstigt :-)

Postat av: SannaF

Å stackars barnen (och dej såklart) Hoppas de kryar på sig!

2008-09-14 @ 10:02:01
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hoppas lillsnorpan är kry snart igen!

.... å att vi får se mera spray på layouter o annat!

2008-09-14 @ 21:00:31
URL: http://jakobsmamma.blogg.se/
Postat av: netha

Krya på er, hoppas ni snart skall må bättre, det är så jobbigt när dessa perioder inträffar.

2008-09-21 @ 17:56:47
URL: http://nethas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback