Det var spännande igår...


Första skoldagen! Det är inte klokt... förskoleklass förvisso, men allt är ju nästan som i skolan. Och det är på skolan. Med en skolgård full av större barn. En hel klass där nästan alla ansikten är nya. Nya lärare, nya lokaler, nya rutiner. Oj vad det var spännande och roligt! Jag är helt klart mer nervös än vad Linus är. Han är förstås spänd, men han hade väldigt roligt igår. Det var mjukstart med bara ett par timmar och jag och J var med hela tiden. Idag är det "på riktigt" och han ska få prova på fritids en stund också. Det pirrar i min mage, men det var förstås inga problem att få säga hej då i morse. Jag hoppas att han vill berätta om dagen i eftermiddag. :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Yesterday was first day of school...! So very exciting...! Lot's of bigger kids on the school yard. New teachers, new friends, new routines. A whole new world...! We started out with only 2 hours yesterday and me and J were there the whole time. Today is "for real" for the first time. But there was no problem leaving him, of course. He is so excited and I'm definately more nervous than he is... I hope he'll tell me about his day when I pick him up this afternoon because I'm so curious...! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback