Hemma idag också


Det är planeringsdag på dagis, så jag får vara hemma med barnen idag också. Sen drar hela baletten igång igen. Sjukt fort har det gått, som vanligt när man är ledig. :) Jag går och spanar efter prickar på Alva. Det har nu gått knappt två veckor sedan Linus var som mest smittsam (dvs precis innan det bröt ut hos honom). Det känns ju helt omöjligt att Alva skulle ha klarat sig! Speciellt som vi var hemma allihop under hela tiden, så hon måste ju verkligen ha utsatts för smittan. Det kan ta upp till tre veckor innan det bryter ut har jag läst, så det är väl bara att fortsätta att vänta... Jag hoppas att det kommer, för det vore ju så skönt att ha det avklarat.

Jag vet inte riktigt vad vi ska roa oss med idag. Alva var vaken ca 2 timmar mitt i natten (jag vill ha täcke, jag vill inte ha täcke, jag måste dricka, jag vill ha täcke, jag vill inte ha täcke, jag måste dricka, osv....) så jag hoppas att jag inte blir en alltför trött och sur mamma idag.

Idag ska kameran får åka iväg på rengöring. Det ingick gratis när jag köpte kameran och det är sista rycket nu, innan det är försent 3 år efter inköpet. Jag kommer att sakna den sååååå... *snyft* Förhoppningsvis tar det inte så lång tid.

Solen skiner i alla fall ute! Det gör mig glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback