Irritation...


Jag har inte gnällt här i bloggen på ett tag, så jag kan väl få skriva några irriterade ord idag. ;-) I slutet av förra veckan fick jag ett brev från Försäkringskassan, för när Alva hade vattkoppor i januari så var hon visst sjuk i 8 dagar. Vi begärde tillfällig föräldrapenning för 6 av de dagarna (det var en helg mitt i) och hade inte en TANKE på att man måste ha ett läkarintyg om barnet är sjukt mer än 7 dagar i rad. *stor suck* Nu får jag alltså ingen ersättning för den sista dagen om jag inte kan komma in med ett intyg senast den 1 april att hon faktiskt var sjuk/smittsam även den sista dagen.

Jag får väl ringa VC och/eller BVC på måndag (vi har ju varit bortresta och idag kom jag på det här långt efter att den lilla telefontiden var över) och se om det går att skaka fram ett intyg i efterhand, men jag tycker att det är SÅ irriterande...! Om man läser på t.ex. Vårdguiden står det klart och tydligt att de flesta barn brukar vara smittfria efter 7-10 dagar, så det är ju inte direkt onormalt att vara sjuk i 8 dagar och vattkoppor är ju en sån sak som man INTE ska till BVC eller VC med, just eftersom det är så attans smittsamt. Dubbelsuck.

Jag ringde FK och hade väl inte direkt några förhoppningar om att de skulle gå ifrån sina regler, men ville ändå kolla... det visade sig (föga förvånande) att de får rätt många såna här samtal, men regler är regler. Förstås. Krångel, krångel.

Så, nu har jag gnällt färdigt för idag hoppas jag. =)

Kommentarer
Postat av: Susanne H

Suck, ja vad ska man säga?

Märkte att det måste varit ett tag sedan jag tittade in här för oj så mycket snyggt!!! Hittade massor med inspiration här nedan.

Önskar dig en trevlig helg!

Kram

Postat av: Saawan

Suck, suck, suck, jag tror jag skulle kunna fylla en enskild blogg om hur omständigt FK kan göra enklaste sak, helt otroligt faktiskt. Hoppas det löser sig.

2009-03-27 @ 16:44:54
URL: http://julpysslarensvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback