Det har varit tyst här...


...men nu sitter jag framför datorn och känner mig risig och har ont i halsen och huset i övrigt är alldeles tyst och stilla, så då har jag i alla fall tid att uppdatera bloggen... ;-) Jag tror att mitt immunförsvar har flyttat till något avlägset och mycket soligare land, för jag har varit sjuk massor med gånger i höst. Det är så himla trist att bli så här orkeslös och eländig. :(

Jag kan dela med mig av en tråkig nyhet till, innan jag ska basunera ut den glada... och det är att bilen står på verkstad idag. Vi håller tummarna för att det är ett förhållandevis litet fel som "bara" hamnar på en och en halv tusenlapp i kostnad ungefär, men det känns ju alltid rätt så oroligt innan felet är konstaterat och åtgärdat...!  

Den glada nyheten då... Det känns fortfarande helt overkligt och vi har liksom fått gå omkring och påminna oss under hela helgen om att det faktiskt är sant... för i fredags eftermiddag fick vi veta att J har fått ett nytt jobb...!

Det är ju inte säkert inte en så stor nyhet för alla som följer bloggen, för ni vet kanske inte att J blir av med sitt nuvarande jobb vid årsskiftet eftersom hela verksamheten här i Strängnäs läggs ned. Vi har vetat om det ganska länge men eftersom arbetsmarknaden inte direkt bubblar och sjuder av lediga platser så har det inte funnits så där väldigt många jobb att söka. Framför allt inte jobb som ligger nära hemmet. Eftersom jag tillbringar mellan 3 och 4 timmar per dag med att pendla så såg vi inte direkt fram emot en tillvaro där vi BÅDA skulle tvingas till det. På något sätt hade det förstås gått att lösa, men nu har J fått ett riktigt bra jobb som ligger ca 35 min bort med bil. Det är fantastiskt mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på...!



Igår lyckades vi baka en hög med lussebullar. Vi läste på något märkligt sätt fel i kokboken och gjorde en helt vanlig bulldeg, men med saffran i, så då fick det bli snäckor med smör och socker i, i stället för vanliga lussekatter. De blev riktigt smaskiga, så katastrofen som ett misslyckat bak hade inneburit avvärjdes. =)

Alva var så söt när hon hjälpte mig att pensla bullarna med ägg. "Jag är nästan som en mamma! Eller som en pappa. Men jag är ju en tjej och då kan man vara en mamma."












Kommentarer
Postat av: Petra

Såg riktigt smarriga ut =)

Jag gör alltid vanlig bulldeg när jag gör lussekatter, de blir så torra annars..

Kram!

2009-11-30 @ 12:12:33
Postat av: Marie/Mison

Härligt med lussebullar! Måste baka till helgen... Superkul att din J fått nytt jobb. Det är få förunnat i dessa tider!

Postat av: Drullputta

Ser super smarriga ut!

Kram

2009-11-30 @ 19:09:26
URL: http://www.drullputta.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken ljuvlig bild på Alva som jag tycker blir mer och mer lik dig för varje dag! Dessutom så håller jag med Petra att det var smart att göra bullar av saffransdegen, själv bakade jag torra lussebullar igår. Gratulera Johan också - skönt förstår jag verkligen att det känns! Kram! Kusin Mia

2009-11-30 @ 20:09:50
Postat av: Monnah

Grattis, grattis! Underbart roliga nyheter. Och saffransbullar är ruskigt goda... :-)

2009-12-01 @ 22:56:38
URL: http://julmagasinet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback