Luciafirande


Det är ju hopplöst att ta bra foton under luciafirandet på dagis. Eller jag kan i alla fall inte. Personalen brukar säga till i förväg om att man gärna får spara fotandet till efteråt, för det blir så störande för barnen med alla blixtar medan de sjunger. I år sa de dock ingenting och det blixtrade hej vilt när barnen gjorde entré och under stora delar av framträdandet. Jag ville inte riktigt vara med och blixtra jag också, men mot slutet drog jag ändå hastigt upp kameran och tog EN bild. Den blev förstås inte så bra. :) Men men... jag visste ju att det skulle vara så.

Efteråt fångade jag Alva och en kompis på bild och det är väl i såna här lägen man ska fokusera på känslan. Även om Alva är jättesuddig (hennes kompis var faktiskt skarp innan jag blurrade ut hennes ansikte ;) så går det ju inte att ta miste på att hon var sprudlande glad och jag tycker att det är en häääärlig bild, även om den är kass rent fototekniskt. =)


Kommentarer
Postat av: cattis

Det där känner jag igen...fotade också, men inga blev direkt bra ;) Ditt foto tycker jag däremot är urgulligt! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback